Thursday, April 8, 2010

BRENDA KE AMERIKA


TAHNIAH. SYABAS. KIHOOOIIIIII. CONGRATS. Salah seorang generasi muda dalam Upko Sepanggar akan ke Amerika Syarikat minggu hadapan. Yes! Yes! Yes!

Kawan-kawan peminat sukan, malah semua warga Sepanggar, seterusnya Negeri Sabah dan Malaysia, TAKE NOTE!

Try remember this name: BRENDA APHOHADIOUS PALADIUS (gambar tengah).

Sumandak berumur 16 tahun ini akan mewakili Negara tercinta kita ini ke Malaysia – USA Women Soccer Excange Programme di AS pada 15-27 April 2010.

Brenda, seorang pemain tengah, telah menyerlah dalam klinik pemilihan di Pahang dan Sabah yang dikendalikan oleh empat jurulatih dari AS pada 18-24 Jun 2009.

“Saya mencuba apa yang terdaya semasa pemilihan itu. Lawatan dan latihan di Amerika itu pasti mampu menyuntik semangat saya untuk bergiat dalam sukan. Terima kasih kepada FAM dan pihak Amerika. Terima kasih juga kepada Upko Sepanggar,” kata beliau yang ditemui di Inanam selepas menerima sumbangan wang saku daripada Upko Sepanggar.

“Kejayaan ini (terpilih ke AS) saya dedikasikan kepada bapa, ibu dan famili tercinta serta semua yang terlibat. Mohon doa dari semua,” katanya lagi selain menitipkan salam kepada Ketua Upko Sepanggar, Datuk Steven K Kutai melalui Setiausaha Upko Sepanggar, Wong Thien Fook (kanan).

Paladius (kiri) juga bersyukur kerana anaknya mempamerkan komitmen tinggi dalam sukan.

“Mungkin Brenda agak sedih hari ini kerana pasukan yang disokongnya Manchester United terkeluar daripada Champions League pagi tadi, tetapi lawatan ke US ini bakal memberikan faedah tinggi kepada dia,” katanya.

1 comment:

  1. Congrates Brenda! Wah, baru sia tau yang ada anak Bambangan/Nountun yang di pilih ke USA...this is not bad at all. Pladius...tahniah pada kamu juga...

    ReplyDelete